5 wskazówek jak usprawnić marketing sklepu internetowego

wskazówka

Spis treści

Marketing internetowy niejedno ma imię. Wystarczy wejść na stronę dowolnej agencji zajmującej się marketingiem w sieci aby zatonąć w gąszczu oferowanych usług i nie zawsze znajomych nazw. W niniejszym artykule przedstawiamy 5 wskazówek dotyczących tego, w jakich obszarach warto rozwinąć marketing sklepu internetowego. Co ważne, część z nich możesz wdrożyć samodzielnie!

Zadbaj o swoją stronę, czyli kilka słów o UX i SEO

Zacznijmy od zagadnienia podstawowego – nawet najlepiej skonstruowane działania marketingowe nie będą skuteczne, jeśli nasza strona internetowa będzie dla użytkowników “problematyczna”. Wyjątkiem może być sytuacja, w której posiadasz na tyle pożądany produkt, że klienci ustawiają się po niego w kolejce. Jeśli jednak konkurujesz na rynku z innymi sklepami www, musisz zadbać m.in. o to, aby Twoja strona bardzo dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Strona musi być przejrzysta i intuicyjna, a sam proces zakupu przebiegać sprawnie i bez zakłóceń. Garść wskazówek na ten temat zamieściliśmy w jednym z niedawno opublikowanych artykułów o tym czym jest UX oraz jakie są dobre praktyki w tym zakresie. Kolejna ważna kwestia to optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO, czyli sprawienie by była ona wysoko wyświetlana przez Google w wynikach wyszukiwania. Co ważne – wiele działań w tym zakresie możemy zrobić sami! Przeczytasz o tym w podlinkowanym niżej tekście na blogu.

Przeczytaj: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 wskazówek dla początkujących

Twórz ciekawe treści!

O zaletach prowadzenia firmowego bloga napisano już wiele (również na naszym blogu!). Jest to rozwiązanie, które niesie za sobą same korzyści przy stosunkowo niewielkim koszcie. Blog firmowy:

  • sprzyja widoczności strony w Google,
  • pozwala zgromadzić społeczność wokół Twojej marki,
  • wspiera sprzedaż,
  • buduje wizerunek eksperta w swojej branży.

Kliknij w poniższy odnośnik i dowiedz się więcej o zaletach prowadzenia bloga na swojej firmowej stronie www!

Warto przeczytać: Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić

Daj się wypowiedzieć klientom. Wprowadź możliwość wystawiania ocen

Jeśli wiesz, że klienci są zadowoleni z kupowanych w Twoim sklepie produktów, to pozwól im powiedzieć o tym światu! Absolutnie niezbędnym narzędziem jest w tym zakresie wizytówka Google Moja Firma, gdyż to właśnie w tym miejscu użytkownicy najczęściej wystawiają i czytają opinie. Kilkadziesiąt lub kilkaset pozytywnych ocen z pewnością nie zaszkodzi! 😉 Recenzje na stronach firmowych na Facebooku nieco straciły w ostatnim czasie na znaczeniu, ale wciąż warto umożliwiać użytkownikom wystawianie opinii na tym portalu społecznościowym. Możesz rozważyć też możliwość wystawiania ocen i opinii poszczególnym produktom w Twoim sklepie www, tak jak ma to miejsce u “gigantów” e-commerce: Allegro oraz porównywarce cen – Ceneo.

E-Mail Marketing wciąż w cenie

W jednym z wpisów na naszym blogu radziliśmy jak stworzyć profesjonalny newsletter w sklepie internetowym. Wydawać by się mogło, że  mając do wyboru tyle nowoczesnych rozwiązań marketingowych, e-mail marketing będzie tracił na znaczeniu. Jednak nie! Odwiedzając topowe sklepy internetowe z danej branży, w czasie nie dłuższym niż 30 sekund możesz otrzymać powiadomienie o możliwości zapisu na newsletter – to nie przypadek. Budowana żmudnie miesiąc po miesiącu lista mailingowa, po pewnym czasie stanie się dla Ciebie potężnym narzędziem marketingowym i co najważniejsze – stosunkowo niedrogim, np. w porównaniu do płatnych kampanii. Należy pamiętać, że w przypadku prowadzenia newslettera, mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych. Decydując się na regulamin sklepu internetowego w Kreatorze masz pewność, że zawarty zostanie w nim również zgodny z prawem regulamin newslettera.

Reklamy profilowane

Reklamy profilowane pozwalają wyświetlać nasz przekaz reklamowy osobom zainteresowanym daną branżą, osobom w określonym wieku, płci czy miejscu zamieszkania, jak również takim, które ostatnio odwiedzały naszą stronę www lub dodały produkt do koszyka. Dla wielu firm z branży e-commerce, jest to bardzo skuteczna forma marketingu. Co ważne, możesz rozpocząć tego typu kampanie za stosunkowo niewielkie kwoty i obserwować czy mają potencjał. Pamiętaj jednak, by informacje dot. wyświetlania reklam profilowanych były zawarte w polityce prywatności Twojego sklepu. W naszym Kreatorze Dokumentów zrobisz to paroma kliknięciami!

Kiedyś zwykło się mówić, że dobry produkt sprzeda się sam. Te czasy jednak minęły. W dobie ciągle rosnącej konkurencji trzeba zainteresować się marketingiem, szczególnie w branży e-commerce. Wprowadź w swoim sklepie choć jedną ze wskazówek, a już zauważysz różnicę! Jeżeli chcesz być na bieżąco z naszymi artykułami zaobserwuj nasz profil na Facebooku. Jeżeli zaś stawiasz swoje pierwsze kroki w sprzedaży internetowej dołącz do grupy: Sklep internetowy – pierwsze kroki. Porady dla e-commerce i wymieniaj doświadczenia, szukaj porad i zasięgnij wiedzy od innych!

Powiązane artykuły

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC20

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!