Link building w sklepie internetowym – kolejny krok w pozycjonowaniu sklepu

Link building w sklepie internetowym

Spis treści

Link building to pojęcie wywodzące się z marketingu internetowego, a dokładniej – pozycjonowania stron www (SEO). Czym jest link-building i jakie ma znaczenie w kontekście pozycji naszego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania? Dlaczego warto pozyskiwać linki do naszej witryny i jak robić to w sposób prawidłowy? Przed Tobą garść informacji na temat link building w sklepie internetowym w zwięzłej i lekkostrawnej formie!

Rola link buildingu w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Link building (stosuje się również zapis linkbuilding) to fundamentalny element pozycjonowania strony internetowej, w tym również sklepów internetowych. Dlaczego jest tak ważny? Dobre jakościowo odnośniki (linki) do naszej witryny informują algorytmy Google, że nasza strona jest wartościowa. Innymi słowy, jeśli w różnych miejscach w sieci nasza strona jest “polecana” za pomocą linków, stanowi to ważny czynnik rankingowy dla robotów wyszukiwarek.

Według jednego z podejść do SEO, pozycjonowanie opiera się na trzech filarach: treści, linkach oraz optymalizacji. Według innej klasyfikacji, pozycjonowanie to działania: on-page (na stronie), off-page (poza stroną) oraz związane z technicznymi aspektami strony. Linkowanie to obszar działań, który może być stosowany zarówno na stronie, jak i poza nią, o czym dowiesz się więcej z kolejnego akapitu.

Przeczytaj: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 dobrych praktyk

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Wyróżnić można dwa rodzaje linkowania:

  • linkowanie wewnętrzne – odbywa się w obrębie danej witryny, np. ze strony głównej do podkategorii lub z wpisu na blogu do produktu; ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie oraz stanowi źródło informacji dla robotów Google,
  • linkowanie zewnętrzne – polega na pozyskiwaniu linków (tzw. backlinków) do naszej strony z zewnętrznych serwisów, co ma bardzo duże znaczenie w kontekście rankingu naszej strony.

W kontekście linkbuildingu, najczęściej pisze się właśnie o linkowaniu zewnętrznym, przy czym dużo większe znaczenie niż liczba odnośników prowadzących do naszej witryny, ma jakość linków, wyrażana np. przez autorytet strony, z której pochodzą.

Może Cię zainteresować: Meta tagi – czym są i jak je zoptymalizować?

Skąd i w jaki sposób pozyskiwać wartościowe linki?

Linkbuilding to bardzo rozległy obszar działań pozycjonujących. Jednym z kluczowych zadań, jakie stoją przed osobą pozycjonującą sklep internetowy jest pozyskanie wartościowych odnośników z innych miejsc w sieci. Co to znaczy “wartościowych”? Np. uzyskanych w sposób naturalny, kiedy zewnętrzne serwisy chętnie linkują ciekawy artykuł z naszego firmowego bloga.

Linki (tzw. backlinki) można też pozyskiwać samodzielnie, np. informując branżowe portale o artykule, podstronie czy galerii zdjęć na naszej stronie, które mogą być dla nich interesujące. Popularną metodą jest też wymiana wpisów (a zarazem linków) na zaprzyjaźnionych stronach i blogach. Istnieje również możliwość zakupu np. artykułu sponsorowanego, w którym będzie znajdował się link do naszej strony. Cena takiego artykułu może wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od autorytetu danej witryny. Przykładowo, link z portalu Interia.pl. będzie miał większy autorytet (i wyższą cenę) niż lokalny serwis informacyjny w małej miejscowości.

Autorytet stron można w pewnym przybliżeniu sprawdzić w narzędziach takich jak Ahrefs, Semrush czy Majestic. Z kolei popularne portale, na których można kupować linki, to m.in. Linkhouse czy White Press. Oczywiście warto szukać unikalnych miejsc w sieci, gdzie można zamieścić link do naszej strony – takich, które nie są na masową skalę wykorzystywane przez osoby pozycjonujące strony www.

Warto przeczytać: Jak tworzyć opisy produktów w sklepie www zgodnie z zasadami SEO?

Dobry i zły link building. Czego nie robić?

Jak zostało to już wspomniane, dla robotów Google kluczowa jest wartość pozyskanych linków, w związku z czym spamowanie linkami do naszej witryny na masową skalę nie dość, że nie przyniesie pożądanych efektów, to dodatkowo potraktowane zostanie jako działanie “black hat SEO” i może zakończyć się karą od Google oraz znacznym spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym błędem jest nadmierna koncentracja na samym linku, a w mniejszym stopniu na miejscu, do którego dany link prowadzi. Warto zadbać o to, by użytkownik rzeczywiście znalazł pod wskazanym linkiem to, czego poszukuje oraz by zechciał pozostać na naszej stronie dłużej.

Link building w sklepie internetowym – o tym pamiętaj!

Kluczowe w kontekście link buildingu jest tworzenie takiego contentu (treści), które same w sobie przejawiają bardzo wysoką wartość i bardzo chętnie będą linkowane, cytowane czy polecane na innych stronach internetowych.

W kontekście link buildingu w sklepie internetowym warto również zapoznać się z takimi zagadnieniami jak linki dofollow/nofollow, anchory (kotwice) oraz bezpośrednie otoczenie linku. Zagadnienia te z pewnością poruszymy w jednym z kolejnych artykułów! Jeżeli chcesz być z nimi na bieżąco, upewnij się czy obserwujesz nasz profil na Facebooku!

Powiązane artykuły

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC20

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!