Reklama nowego sklepu internetowego

ilustracja reklamy sklepu internetowego

Spis treści

Jak wypromować nowy sklep internetowy? To pytanie zadają sobie przede wszystkim początkujący e-przedsiębiorcy, którym zależy na dynamicznym rozwoju swojej firmy przy zachowaniu umiarkowanego poziomu kosztów. Możliwości, jakie oferuje szeroko rozumiany marketing internetowy są praktycznie nieograniczone. Przyjrzyjmy się zatem kilku popularnym, a jednocześnie skutecznym sposobom promocji w sieci.

Kampania Google Ads

Jednym z najczęściej stosowanych sposobów na promowanie nowego sklepu internetowego są płatne reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords). W przeciwieństwie do takich metod jak optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO) czy budowanie społeczności na profilach social media, w przypadku dobrze zaprojektowanej kampanii Google Ads, efekty mogą być natychmiastowe. Reklamy Google mogą być kierowane do określonej grupy wiekowej, osób z konkretnymi zainteresowaniami, jak również do tych użytkowników, którzy już odwiedzili nasz sklep www. Innymi słowy – do ściśle określonej grupy docelowej dla naszego produktu.

Reklama w mediach społecznościowych

Obecność sklepów internetowych w mediach społecznościowych stanowi podstawę działań promujących i uwiarygodniających markę. Poza tym – umożliwia bieżący kontakt z klientami. W zależności od branży oraz preferowanej formy reklamy, wykorzystuje się w tym celu takie social media jak Facebook, Instagram, YouTube, a w ostatnim czasie również TikTok. Jedną ze skutecznych metod działania są w tym zakresie płatne reklamy, np. Facebook Ads. Inną z chętnie wykorzystywanych obecnie form reklamy w social mediach jest współpraca z influencerami – znanymi osobami, które w zamian za produkty lub wynagrodzenie (w zależności od popularności) promują wśród swoich obserwatorów marki, produkty lub usługi. Należy jednak pamiętać o tym by taka reklama była wyraźnie oznaczona – pisaliśmy o tym w artykule dot. postępowania UOKiK w stosunku do influencerów.

Prowadzenie bloga firmowego

O zaletach tej formy reklamy pisaliśmy w artykule: Blog firmowy. Dlaczego warto go prowadzić? W telegraficznym skrócie, prowadzenie bloga na stronie Twojego sklepu www daje Ci większe możliwości w zakresie: gromadzenia zaangażowanej społeczności, zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania Google, budowania eksperckiego wizerunku i wreszcie… zwiększania sprzedaży!

E-mail marketing

Choć nie jest to szczególnie nowatorska metoda, trudno wyobrazić sobie dobrze prosperujący sklep internetowy, który nie prowadzi działań w zakresie e-mail marketingu. Jedną z często praktykowanych metod jest wysyłanie maili do klientów, którzy z jakiegoś powodu „porzucili koszyk” i zachęcenie ich do dokończenia zamówienia. Szczególnie cenne są również newslettery informujące o specjalnych akcjach promocyjnych lub konkursach z nagrodami. O tym jak stworzyć profesjonalny newsletter w sklepie internetowym możesz także przeczytać w jednym z naszych wpisów 😉

SEO – pozycjonowanie sklepu internetowego

SEO to zbiór działań optymalizujących, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Cel ten można osiągnąć za pomocą trzech rodzajów działań: optymalizacji strony pod kątem technicznym (tak aby była szybka, lekka i zachowywała logiczną strukturę podstron), tworzeniu ciekawych treści zawierających wybrane frazy kluczowe oraz linkowaniu (wewnętrznemu i zewnętrznemu).

Warto przeczytać: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 dobrych praktyk dla początkujących

Niedozwolona reklama – na co musisz uważać?

Prowadząc działania reklamowe w sieci, należy pamiętać o tym, by nie wykraczać poza obowiązujące w tej przestrzeni przepisy prawa. Jest to dość obszerne zagadnienie, jednak warto w tym zakresie wspomnieć o takich działaniach jak: używanie klauzul niedozwolonych, wysyłanie niechcianych wiadomości e-mail (tzw. spam), stosowanie reklamy wprowadzającej klienta w błąd czy reklama porównawcza.

Realizując mniej lub bardziej szeroko zakrojone działania reklamowe, pokazujesz swój sklep internetowy światu z nadzieją na duże zainteresowanie klientów. Warto zadbać zatem o odpowiednie zabezpieczenia prawne sklepu, a dokładniej – niezbędną dokumentację. W jednym z naszych artykułów pisaliśmy np. o konsekwencjach braku odpowiedniego regulaminu sklepu internetowego. Pamiętaj, że komplet aktualnych i dopasowanych do Twojej działalności dokumentów bardzo łatwo sporządzić korzystając z opracowanego przez prawników Kreatora Legal Geek. Powodzenia!

 

Powiązane artykuły

Cookie baner zgodny z RODO
Polityka prywatności

Jaki powinien być cookie baner zgodny z RODO?

RODO przeprowadziło kilka lat temu małą rewolucję na stronach internetowych, odgórnie wymuszając na właścicielach witryn umieszczenie na nich wielu informacji na temat przetwarzania danych osobowych

jak sprzedawać na allegro?
Allegro

O czym należy pamiętać, sprzedając na Allegro?

Allegro to największa platforma sprzedażowa e-commerce w Polsce. Z powodu jej ogromnej popularności wielu przedsiębiorców korzysta z Allegro jako głównego kanału sprzedażowego. Spora część właścicieli

OSZCZĘDŹ DZIŚ

%

Z KODEM RABATOWYM

BACK

Kod ważny do: 2023-12-08 Godz. 23:59

Back TO School

Rozpoczynamy wspólne odliczanie do końca wakacji. Zaczynamy od rabatu na dokumenty prawne w wysokości 30% i każdego dnia, aż do 1 września, ten rabat będzie malał o 1%!
PROMOCJA OBOWIĄZUJE PRZEZ:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

OSZCZĘDŹ

%

Z KODEM RABATOWYM

SWIETA

KODY WAŻNE DO 24.12.2023 GODZ. 23:59, KAŻDEGO DNIA WARTOŚĆ KODU ZMNIEJSZA SIĘ O 1%

Odliczamy do Świąt!

Każdego dnia rabat maleje o 1%, nie czekaj złap najlepszą okazję na dokumenty prawne dla Twojego sklepu!

OSZCZĘDŹ

35%

Z KODEM RABATOWYM

BLACK35

KOD WAŻNY DO 27.11.2023 roku, godz. 23:59

BLACKWEEK

Największa okazja roku w Kreatorze Legal Geek. Rozpocznij legalną sprzedaż online.

OSZCZĘDŹ

23%

Z KODEM RABATOWYM

TNIEMY

KOD WAŻNY DO 08.11.2023 roku, godz. 23:59

Tniemy o stawkę VAT!

Odbierz aż 23% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. Nie przegap tej okazji, uruchom własny sklep internetowy już dziś!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

TNIEMY

KOD WAŻNY DO 08.10.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. Nie przegap tej okazji, uruchom własny sklep internetowy już dziś!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!