Jak wypromować nowy sklep internetowy? To pytanie zadają sobie przede wszystkim początkujący e-przedsiębiorcy, którym zależy na dynamicznym rozwoju swojej firmy przy zachowaniu umiarkowanego poziomu kosztów. Możliwości, jakie oferuje szeroko rozumiany marketing internetowy są praktycznie nieograniczone. Przyjrzyjmy się zatem kilku popularnym, a jednocześnie skutecznym sposobom promocji w sieci.

Kampania Google Ads

Jednym z najczęściej stosowanych sposobów na promowanie nowego sklepu internetowego są płatne reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords). W przeciwieństwie do takich metod jak optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO) czy budowanie społeczności na profilach social media, w przypadku dobrze zaprojektowanej kampanii Google Ads, efekty mogą być natychmiastowe. Reklamy Google mogą być kierowane do określonej grupy wiekowej, osób z konkretnymi zainteresowaniami, jak również do tych użytkowników, którzy już odwiedzili nasz sklep www. Innymi słowy – do ściśle określonej grupy docelowej dla naszego produktu.

Reklama w mediach społecznościowych

Obecność sklepów internetowych w mediach społecznościowych stanowi podstawę działań promujących i uwiarygodniających markę. Poza tym – umożliwia bieżący kontakt z klientami. W zależności od branży oraz preferowanej formy reklamy, wykorzystuje się w tym celu takie social media jak Facebook, Instagram, YouTube, a w ostatnim czasie również TikTok. Jedną ze skutecznych metod działania są w tym zakresie płatne reklamy, np. Facebook Ads. Inną z chętnie wykorzystywanych obecnie form reklamy w social mediach jest współpraca z influencerami – znanymi osobami, które w zamian za produkty lub wynagrodzenie (w zależności od popularności) promują wśród swoich obserwatorów marki, produkty lub usługi. Należy jednak pamiętać o tym by taka reklama była wyraźnie oznaczona – pisaliśmy o tym w artykule dot. postępowania UOKiK w stosunku do influencerów.

Prowadzenie bloga firmowego

O zaletach tej formy reklamy pisaliśmy w artykule: Blog firmowy. Dlaczego warto go prowadzić? W telegraficznym skrócie, prowadzenie bloga na stronie Twojego sklepu www daje Ci większe możliwości w zakresie: gromadzenia zaangażowanej społeczności, zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania Google, budowania eksperckiego wizerunku i wreszcie… zwiększania sprzedaży!

E-mail marketing

Choć nie jest to szczególnie nowatorska metoda, trudno wyobrazić sobie dobrze prosperujący sklep internetowy, który nie prowadzi działań w zakresie e-mail marketingu. Jedną z często praktykowanych metod jest wysyłanie maili do klientów, którzy z jakiegoś powodu „porzucili koszyk” i zachęcenie ich do dokończenia zamówienia. Szczególnie cenne są również newslettery informujące o specjalnych akcjach promocyjnych lub konkursach z nagrodami. O tym jak stworzyć profesjonalny newsletter w sklepie internetowym możesz także przeczytać w jednym z naszych wpisów 😉

SEO – pozycjonowanie sklepu internetowego

SEO to zbiór działań optymalizujących, których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Cel ten można osiągnąć za pomocą trzech rodzajów działań: optymalizacji strony pod kątem technicznym (tak aby była szybka, lekka i zachowywała logiczną strukturę podstron), tworzeniu ciekawych treści zawierających wybrane frazy kluczowe oraz linkowaniu (wewnętrznemu i zewnętrznemu).

Warto przeczytać: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 dobrych praktyk dla początkujących

Niedozwolona reklama – na co musisz uważać?

Prowadząc działania reklamowe w sieci, należy pamiętać o tym, by nie wykraczać poza obowiązujące w tej przestrzeni przepisy prawa. Jest to dość obszerne zagadnienie, jednak warto w tym zakresie wspomnieć o takich działaniach jak: używanie klauzul niedozwolonych, wysyłanie niechcianych wiadomości e-mail (tzw. spam), stosowanie reklamy wprowadzającej klienta w błąd czy reklama porównawcza.

Realizując mniej lub bardziej szeroko zakrojone działania reklamowe, pokazujesz swój sklep internetowy światu z nadzieją na duże zainteresowanie klientów. Warto zadbać zatem o odpowiednie zabezpieczenia prawne sklepu, a dokładniej – niezbędną dokumentację. W jednym z naszych artykułów pisaliśmy np. o konsekwencjach braku odpowiedniego regulaminu sklepu internetowego. Pamiętaj, że komplet aktualnych i dopasowanych do Twojej działalności dokumentów bardzo łatwo sporządzić korzystając z opracowanego przez prawników Kreatora Legal Geek. Powodzenia!