Historia zmian
Poniżej znajdziesz listę ostatnich ważniejszych aktualizacji, które wprowadziliśmy w Kreatorze.
zmiana w regulaminach uwzględniająca zakończenie możliwości składania skarg poprzez platformę ODR
Zgodnie z nowymi przepisami, możliwość składania skarg poprzez platformę ODR wygasa 20 marca 2025 roku, zaś cała platforma zakończy funkcjonowanie 20 lipca 2025 roku. Jako że w regulaminach trzeba informować o tej metodzie rozwiązywania sporów konsumenckich, konieczna była aktualizacja. W regulaminach wskazaliśmy więc wyżej wymienione ograniczenie czasowe na składanie skarg poprzez platformę ODR. Informacja ta powinna pozostać w regulaminach co najmniej do 20 lipca 2025 roku.
zmiany w regulaminie sklepu (w tym na Allegro) oraz w polityce prywatności w związku z rozpoczęciem stosowania rozporządzenia GPSR + dodanie w pakietach nowego produktu - Dokumentacji wewnętrznej GPSR dla dystrybutorów
13 grudnia 2024 roku zaczęło być stosowane unijne rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, w skrócie nazywane GPSR. W związku z rozporządzeniem sprzedawcy internetowi mają nowe obowiązki prawne, dotyczące m.in. przetwarzania danych osobowych. Wymagało to zaktualizowania wyżej wymienionych dokumentów. Ponadto, sprzedawcy internetowi powinni stosować wewnętrzne procedury związane z bezpieczeństwem produktów. Dystrybutorom pomoże w tym opracowana przez nas dokumentacja.
zmiany w regulaminach uwzględniające nowe adresy www stron UOKiK
W związku ze zmianami wprowadzonymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach internetowych, zaktualizowaliśmy w regulaminach linki odsyłające do stron urzędu. Nowe linki znajdują się w sekcji dotyczącej pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.zmiana w regulaminie sklepu uwzględniająca zmiany na rynku dostawców towaru
Wprowadziliśmy bardziej elastyczne możliwości odpowiedzi na pytanie o metody dostawy towaru, w tym dodaliśmy możliwość samodzielnego wpisania innej metody dostawy towaru.wysyłka informacji o zmianie związanej z nową ustawą - Prawo komunikacji elektronicznej
Poinformowaliśmy naszych Klientów o wejściu w życie nowej ustawy: Prawo komunikacji elektronicznej.
Od 10 listopada 2024 roku miejsca, w których Klient zbiera zgodę marketingową lub informuje o plikach cookies, nie powinny już zawierać treści odwołujących się do starej ustawy Prawo telekomunikacyjne ani do nieobowiązujących już przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
W przypadku, w którym treść zgody marketingowej lub komunikatu o plikach cookies była przygotowana w oparciu o materiały z Kreatora Legal Geek, nie jest konieczne wprowadzanie żadnych zmian w związku z nowymi przepisami.
dodanie nowego dokumentu - “Warunków korzystania ze strony internetowej (DSA)” - w związku z aktem o usługach cyfrowych
Rozpoczyna się stosowanie w całości unijnego aktu o usługach cyfrowych (DSA). Choć naszym zdaniem ten akt nie ma zastosowania do typowych sklepów internetowych, to mając na uwadze rozpowszechnione interpretacje głoszone przez praktyków prawa, dla bezpieczeństwa wprowadzamy dla naszych Klientów nowy dokument - warunki korzystania ze strony internetowej.
Wprowadzamy też nową ofertę dla Klientów, którzy prowadzą stronę internetową, inną niż sklep internetowy.