Jak ułatwić klientowi zakupy w sklepie internetowym? 8 skutecznych sposobów

mężczyzna korzystający z sklepu internetowego w telefonie

Spis treści

Handel w coraz większym stopniu przenosi się do sieci i trend ten jest już właściwie nie do zatrzymania. To, że produkty zamawia się teraz w kilka minut z poziomu smartfona i bez wychodzenia z domu, nie oznacza jednak, że klienci nie mają swoich wymagań co do funkcjonowania sklepów internetowych. Jeśli prowadzisz własny e-biznes lub masz takie plany, musisz wiedzieć, że decyzja o rezygnacji z zakupu w sklepie internetowym może zapaść zaledwie w kilka sekund! Poznaj 8 sposobów na to, by zakupy w Twoim sklepie www były intuicyjne, szybkie i bezproblemowe.

Wersja mobilna, responsywna lub własna aplikacja

O braku wersji mobilnej i jego konsekwencjach pisaliśmy w artykule: 5 największych błędów sklepów internetowych. Już ponad 1/3 zakupów dokonywanych w sieci odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Największe sklepy www, aby ułatwić klientom dokonywanie zamówień wprowadziły własne aplikacje mobilne. Z kolei dla małych i średnich e-sklepów, „obowiązkiem” jest obecnie posiadanie wersji responsywnej, która ułatwia nawigację i dostosowuje stronę do wielkości ekranu urządzeń mobilnych.

Brak „wyskakujących” okienek, reklam czy widgetów

Poruszanie się po sklepie internetowym powinno sprawiać przyjemność, a różnego rodzaju wyskakujące okienka najczęściej budzą irytację, niejednokrotnie sprawiając, że użytkownik opuszcza daną stronę (np. jeśli nie może w łatwy sposób takiej reklamy zamknąć). O ile „wyskakująca” na stronie głównej informacja o 15% rabacie w zamian za zapisanie się do newslettera jest jak najbardziej w porządku, tak bezwzględnie należy unikać wszelkich „rozpraszaczy” na drodze od karty produktu do finalizacji zakupu.

Możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji

Internauci mają różne powody, dla których niekoniecznie chcą rejestrować się w danym sklepie internetowym, szczególnie jeśli jest to jednorazowy zakup albo kiedy robią zakupy w danym sklepie bardzo rzadko. Dlatego też, należy umożliwić złożenie zamówienia bez rejestracji konta. W takim uproszczonym formularzu znajdują się jedynie podstawowe dane, informacja o sposobie wysyłki i płatności oraz pole do zaznaczenia z akceptacją regulaminu sklepu internetowego. Przy okazji, co możesz już wiedzieć z artykułu o tym czego potrzebujesz, by założyć sklep internetowy, warto zadbać o dopasowany do aktualnych przepisów regulamin sklepu www.

Autouzupełnianie formularza

Krótko i na temat: formularz z funkcją automatycznego uzupełniania danych to obecnie standard, zapewniający dużą wygodę klientom sklepów internetowych. Dokonując miesięcznie kilkunastu lub więcej zamówień w sieci, nikt nie ma ochoty na ręczne wypełnianie formularzy z danymi osobowymi.

Możliwość zapisania koszyka oraz poprzednich zamówień

Często klienci dodają produkty do koszyka, jednak z różnych względów nie decydują się jeszcze na sfinalizowanie zakupu. Świetną opcją jest możliwość zapisu koszyka, tak aby wrócić do niego nawet za kilka lub kilkadziesiąt dni, dokonać ewentualnych zmian i złożyć zamówienie. Kolejną pożyteczną opcją jest historia zamówień dla zarejestrowanych klientów, która pozwala ponowić jedno z poprzednich zamówień 1:1 lub dokonać w nim zmian.

Darmowa wysyłka

Według jednego z internetowych memów, cena 90 zł + 10 zł za wysyłkę nie jest tak atrakcyjna jak cena 100 zł i wysyłka gratis. Pozostawiamy ten temat do dalszych przemyśleń, z jedną małą sugestią: coś w tym jest 😉

Popularne metody płatności online

Czasy idących przez dwa dni przelewów tradycyjnych już dawno minęły. Obecnie internauci korzystają głównie z różnych form natychmiastowych płatności, takich jak błyskawiczne przelewy online, płatności kartą, BLIK lub PayPal. Koniecznie zadbaj o to, by Twój sklep internetowy był w nie „wyposażony”. Z pomocą przychodzą tutaj operatorzy płatności online, których usługę możesz zaimplementować w swoim e-sklepie (w zamian za prowizję od każdej transakcji).

Łatwy zwrot towaru

Jednym z czynników, który zdecydowanie zachęca do zakupów online jest możliwość bezproblemowego zwrotu towaru. Mamy tutaj na myśli np. umieszczenie w paczce gotowego formularza odstąpienia od umowy (kwestie zwrotów reguluje regulamin sklepu internetowego) oraz etykiety umożliwiającej zwrot towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej lub paczkomatu. Wiele firm, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oferuje darmowy zwrot towaru.

Każdy klient lubi szybkie i bezproblemowe zakupy, dlatego przestrzegając naszych sposobów na ułatwienie klientowi procesu zakupu w sklepie internetowym z pewnością zapewnisz sobie jego zadowolenie, a to może się przełożyć na większą sprzedaż w Twoim sklepie.

Powiązane artykuły

Wskazówki dla sprzedawców

BDO w sklepie internetowym – co to takiego?

Co to jest BDO?   BDO  to skrót od Baza danych o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami. Jest to cyfrowy system firm, które wprowadzają produkty

Aktualności prawne

Jakie obowiązki wprowadza DSA?

DSA wprowadza szereg zróżnicowanych obowiązków, które są różne w zależności od skali działalności podmiotu do którego mają zastosowanie. Inne obowiązki będą dotyczyły dostawcy, który jest

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC20

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!