W naszym ostatnim artykule tłumaczyliśmy czym jest konwersja oraz jakie znaczenie ma współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Dziś kontynuujemy temat i przedstawiamy 10 skutecznych metod na to, by zwiększyć liczbę konwersji w swoim biznesie e-commerce. Mamy nadzieję, że co najmniej kilka z nich posłuży Ci za inspirację do wdrożenia zmian w swoim sklepie online – z korzyścią dla swojej firmy oraz wygody klientów.
Konwersja w sklepie internetowym
O tym czym jest konwersja w sklepie www i jakie znaczenie ma współczynnik konwersji przeczytasz więcej w podlinkowanym artykule. W największym skrócie – jest to realizacja przez użytkownika pożądanego przez nas działania, np. złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera czy rejestracja konta. Firmom działającym w branży e-commerce zależy zarówno na jak największej liczbie konwersji, jak również na jak najlepszym współczynniku konwersji, czyli stosunku liczby użytkowników dokonujących pożądanego działania do ogółu osób odwiedzających naszą stronę. Jak zatem sprawić, aby oba te wskaźniki były na zadowalającym poziomie? Przed Tobą 10 sprawdzonych metod zwiększania konwersji w sklepie www:
1. Uprość sposób składania zamówień
Krótko i na temat – składanie zamówienia jako kluczowy element lejka sprzedażowego w sklepie www musi być szybkie, intuicyjne i bezproblemowe. W tym celu warto m.in. umożliwić składanie zamówień niezarejestrowanym użytkownikom (tzw. gościom).
Przeczytaj: UX – co to jest i jakie ma znaczenie dla sklepów online
2. Zadbaj o atrakcyjną prezentację produktu
Jeśli sprzedajesz produkty dostępne również w innych sklepach www oraz na platformach sprzedażowych, to nie masz innego wyjścia – musisz zaprezentować je w najlepszy możliwy sposób. Służą temu:
- merytoryczny i ciekawy opis,
- zdjęcia dobrej jakości,
- profesjonalny film,
- chwytliwe hasło,
- CTA (Call-To-Action).
3. Stosuj kody rabatowe
Stosowanie kodów rabatowych to zawsze dobry pomysł na zwiększenie liczby konwersji o ile, po pierwsze – nie pojawiają się zbyt często, po drugie – oferta po rabacie jest rzeczywiście atrakcyjna, wreszcie po trzecie – kod jest ograniczony czasowo.
4. Zoptymalizuj czas ładowania się strony
Szybkość ładowania strony internetowej w warunkach intensywnie konkurujących ze sobą sklepów internetowych oraz przyzwyczajeń internautów (nieprzywykłych do długiego oczekiwania) może mieć bardzo duży wpływ na wysoką/niską liczbę konwersji. Przy okazji – szybko ładujące się strony są premiowane przez wyszukiwarkę Google. W celu weryfikacji strony pod kątem szybkości jej ładowania, warto skorzystać z narzędzia Page Speed Insight.
5. Udostępnij możliwość oceniania i recenzowania produktów
Wiele osób przed dokonaniem zakupu (szczególnie droższych produktów/usług) czyta wystawione przez innych klientów opinie. Spraw, by użytkownicy nie musieli w tym celu opuszczać Twojej witryny i udostępnij możliwość wystawiania ocen i recenzji na karcie produktu. Możesz do tego zachęcić przyznając zarejestrowanym użytkownikom punkty, wymienialne na vouchery.
Warto przeczytać: Nowoczesna strona internetowa dla firmy – co powinna zawierać?
6. Personalizuj kampanie reklamowe online
Nowoczesne narzędzia do marketingu online (zarówno w sieci Google jak i social mediach) pozwalają docierać do spersonalizowanej grupy odbiorców, np. pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Im bardziej zawężona grupa odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój budżet reklamowy nie zostanie “przepalony”.
7. Wprowadź wygodne opcje płatności, wysyłki i zwrotów
Proces płatności, organizacja wysyłki oraz metody dokonywania zwrotów zamówień muszą być maksymalnie proste, intuicyjne i bezproblemowe z perspektywy klienta. Poza tym, aby klienci nie zrezygnowali z finalizacji zamówienia, należy udostępnić im preferowane metody płatności płatności i wysyłki. Przykładowo, obecnie dużą popularnością cieszą się płatności BLIK oraz wysyłki do paczkomatów/punktów odbioru. Upewnij się, czy umożliwiasz wybór tych opcji Twoim klientom.
8. Pamiętaj o perfekcyjnej obsłudze klienta
Dbaj o dobre relacje i bezproblemowy kontakt z klientami oraz koniecznie przeczytaj artykuł o największych błędach w zakresie obsługi klienta sklepu www!
9. Zadbaj o wysoką wiarygodność Twojej firmy
Wiarygodny sklep internetowy posiada w widocznym miejscu dane kontaktowe, dane firmowe, odnośniki do regulaminu sklepu www oraz polityki prywatności, jak również posiada ważny certyfikat SSL. Przygotowaliśmy artykuł, który tłumaczy jak zwiększyć wiarygodność sklepu internetowego. Sprawdź, czy spełniasz wszystkie punkty w nim zawarte.
Przeczytaj: Jak zwiększyć wiarygodność sklepu internetowego?
10. Wykorzystaj “potęgę” remarketingu
Na koniec bardzo skuteczna wskazówka – potęga remarketingu, czyli działania reklamowe online, których “celem” są użytkownicy, którzy odwiedzili już Twój sklep internetowy, a nawet – rozpoczęli proces zakupowy dodając produkty do koszyka. Jest to kluczowa metoda pozwalająca zwiększać liczbę konwersji w sklepach online!
Dowiedz się więcej: Czym jest porzucony koszyk i co można z nim zrobić?
Powodzenia i niech konwersje będą z Wami! 😉