Celem każdej strony firmowej jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów i zdobycie przewagi konkurencyjnej w swojej branży. Na co jednak trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby strona internetowa mogła osiągnąć ten cel? Zawiłości budowania strony internetowej opisują specjaliści z Smart Agency.

Strona internetowa musi się dobrze wyświetlać na każdym urządzeniu

Coraz więcej osób przegląda strony za pomocą telefonu. W niektórych przypadkach proporcja wygląda nawet 90% do 10% na korzyść mobile. Aby dotrzeć do jak największej liczby klientów strona musi się zatem tak samo dobrze prezentować na ekranie smartfona, tabletu, czy laptopa. Umożliwia to wspierana przez Google technologia RWD, dzięki której strony są czytelne na każdym ekranie i dodatkowo zajmują wyższe pozycje w wyszukiwarce.

O responsywności strony wspominaliśmy już we wpisie: 5 największych błędów sklepów internetowych

Łatwy sposób poruszania się po stronie, czyli czytelny interfejs

Interfejs to sposób, w jaki strona prezentuje swoją treść i nawiguje użytkownika. Dobrze zaprojektowany interfejs oznacza, że strona jest łatwa w obsłudze, czytelna i przejrzysta – użytkownik bez trudu porusza się po stronie, bez konieczności analizy i myślenia „Gdzie ja to znajdę?”.

O wygodzie korzystania z interfejsu decyduje:

  • układ poszczególnych elementów i ich ułożenie względem siebie,
  • przemyślane zaprojektowanie tego, co użytkownik widzi od razu, a co po wykonaniu określonej akcji,
  • graficzna spójność poszczególnych elementów.

Więcej o czytelnym interfejsie przeczytasz tutaj: UX – co to jest i jakie ma znaczenie dla sklepów online?

Zachęta klienta do szybkiego kontaktu

Na stronie internetowej można wykorzystać kilka sposobów na szybki i łatwy kontakt z klientem:

  • formularz kontaktowy,
  • moduł chatu np. Messenger,
  • moduł do automatycznego kontaktu telefonicznego.

Każda z tych opcji jest bardzo pomocna. W przypadku formularza kontaktowego warto wziąć pod uwagę jego prostotę i wybrać taki, który ma minimalną liczbę pól do wypełnienia. Szczegółowe informacje można uzupełnić już na późniejszym etapie kontaktu z klientem.

Dobrym rozwiązaniem dla klientów, którzy nie chcą zostawiać swoich danych kontaktowych jest moduł chatu. Ogromną zaletą tego typu rozwiązania jest możliwość otrzymania natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytanie, co skutecznie zachęci klienta do skorzystania z oferty. 

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google

Roboty Google dokładnie analizują strony internetowe, aby dostarczyć użytkownikom jak najlepsze treści, zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym. 

Istotne są frazy kluczowe i wartościowe teksty na stronie, jednak należy również wziąć pod uwagę:  

  • dostosowanie do urządzeń mobilnych – jeśli strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych zajmie dalszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google,
  • szybki czas wczytywania strony,
  • ustawienie unikalnego tytułu strony oraz opisu,
  • przyjazne adresy URL – krótkie i odzwierciedlające to, co jest na danej podstronie,
  • odpowiednia struktura nagłówków, zapisana w kodzie – Google przeszukuje treść na stronie i klasyfikuje ją według nagłówków (H1, H2….H6). To taka hierarchia treści widoczna dla wyszukiwarek.

Sprawdź: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 5 dobrych praktyk dla początkujących

Odpowiednio dobrana kolorystyka

Ponad 60% oceny oferty na stronie internetowej zależy od kolorystyki. 

Kolory mają bezpośredni wpływ na odczucia i zachowanie się odbiorcy. Wywołują różne nastroje i uczucia, co ma bezpośredni wpływ na samą decyzję zakupową. Psychologia kolorów opiera się na skojarzeniach, o których nie mamy pojęcia. Jest udowodnione naukowo, że kolor czerwony przyspiesza bicie serca, a niebieski uspokaja. Większość marek medycznych wybiera właśnie kolor niebieski. Produktom luksusowym z reguły towarzyszy kolor czarny. Zielony to kolor, który uspokaja, daje nadzieję i pomaga się zrelaksować. 

Ważne, żeby kolory korespondowały z logo. Jeżeli jest ono utrzymane w odcieniach fioletu, to strona również powinna być w podobnych barwach, z dodatkiem jednego koloru kontrastującego.

Dobrej jakości zdjęcia

Jedno zdjęcie potrafi powiedzieć więcej niż 1000 słów. To na podstawie zdjęć klienci będą oceniać Twoją pracę, dlatego powinny być bardzo dobrej jakości. Są branże, w których zdjęcia mają szczególne znaczenie, np. gastronomia. Żaden szczegółowy opis potrawy nie przemówi do wyobraźni tak dobrze, jak pięknie wykonane zdjęcie. 

Jeśli nie masz własnych zdjęć, możesz skorzystać z tysiąca darmowych, dostępnych w internecie, np. na stronie Pixabay, Pexels, czy Unsplash.  

Ważne funkcje, które są niezbędne do skutecznego zarządzania stroną oraz własną marką

Własna domena – to Twój adres w sieci, np. mojastrona.pl. Jest bardzo ważna, jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu własnej marki i profesjonalnej stronie.

Poczta firmowa – narzędzie, które świadczy o profesjonalizmie i wzbudza w klientach większe zaufanie do firmy.

Statystyki – integracja z Google Analytics i Google Search Console dostarczy Ci wielu cennych informacji na temat Twoich klientów i pozwoli zaplanować skuteczne akcje marketingowe. Oba narzędzia są całkowicie bezpłatne.

Aktualizacja strony – to ważne, żeby móc samodzielnie aktualizować teksty i zdjęcia na własnej stronie i nic za to nie płacić.

Bezpieczeństwo strony – wykonanie kopii zapasowej i inne formy zabezpieczenia przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem pozwolą uniknąć kosztownego odzyskiwania danych.

Zobacz, jak sprawdza się outsourcing w e-commerce i co warto delegować na zewnątrz

Jak zrobić prostą i nowoczesną stronę internetową dla firmy?

Profesjonalną stronę firmową możesz zrobić na dwa sposoby –  zamawiając indywidualny projekt strony lub projektując ją samemu, w łatwy sposób przy użyciu kreatora. Korzystając z kreatora samodzielnie zdecydujesz o wyglądzie każdej zakładki i zaprojektujesz całą stronę w kilka minut. Nie będą Ci do tego potrzebne żadne umiejętności techniczne, z zakresu projektowania, czy kodowania stron. 

Nie bez znaczenia jest również cena, która będzie zdecydowanie niższa, jeśli skorzystasz z kreatora. Wynika to z faktu, że grafik nie będzie przygotowywał dla Ciebie indywidualnego projektu każdej zakładki.

Niedawno został opracowany zupełnie nowy kreator, który wyróżnia się prostotą działania i nowoczesnymi szablonami. Został przygotowany z myślą o małych i średnich firmach. Na stronie https://suwwwak.com/ możesz zaprojektować własną stronę firmową, również z funkcją sklepu. Wybierasz podstrony, kolorystykę oraz układ, a suwwwak zajmuje się całą resztą – dba o wszystkie aspekty techniczne oraz optymalizuje stronę pod kątem Google. 

 

baner_reklamowy_stwórz_stronę_internetową

 

Wpisując kod rabatowy legalgeek10 na stronie https://suwwwak.com/ podczas składania zamówienia zdobędziesz 10% zniżkę za zakup dowolnej strony internetowejDodatkowo otrzymasz domenę, serwer i certyfikat SSL na rok za darmo

Suwwwak to nie tylko sam kreator. To kompleksowa usługaFunkcje i usługi dostępne w cenie zostały tak dobrane, żebyś mógł swobodnie i bezpiecznie zarządzać stroną i rozwijać swoją firmę. Suwwwak gwarantuje Ci, że:

  • w kilka minut zaprojektujesz każdą zakładkę, korzystając z gotowych modułów,
  • zamieścisz na stronie swoje zdjęcia, filmy i linki do social media,
  • jeśli nie masz czasu – umieścimy wszystkie Twoje treści za Ciebie,
  • w Twoim sklepie klienci będą mogli skorzystać z dowolnych płatności online, czy dostaw kurierskich,
  • integracja z Google Analytics i Google Search Console dostarczy Ci cennych wskazówek na temat Twoich klientów i pomoże zaplanować akcje promocyjne,
  • Twoja strona będzie zoptymalizowana pod kątem Google – będzie działać szybko na każdym urządzeniu, 
  • po uruchomieniu strony będziesz ją swobodnie edytował, dzięki łatwemu w obsłudze panelowi administratora.

Jeżeli potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy, lub planujesz otwarcie sklepu internetowego, sprawdź kreator suwwwak i skorzystaj z kodu rabatowego legalgeek10!