Newsletter w sklepie internetowym – dlaczego warto?

Spis treści

Przyciągnięcie klienta do sklepu internetowego to główne wyzwanie, z którym zmagają się pracownicy branży e-commerce. Jest wiele skutecznych metod budowania rozpoznawalności e-sklepu: m.in. pozycjonowanie strony, kampanie w mediach społecznościowych czy systemy PPC, takie jak Google Ads. Zwabienie klienta to jednak dopiero początek – po pierwszej transakcji przychodzi pora na znalezienie sposobu na pogłębienie relacji i sprawienie, by przy kolejnych zakupach klient wrócił do naszego sklepu. Właśnie do tego może posłużyć newsletter.

Newsletter – co to jest?

Według najprostszej definicji, newsletter to proces regularnego wysyłania wiadomości e-mail do określonej grupy odbiorców – w tym wypadku klientów sklepu internetowego, którzy zapisali się na newsletter. W ten sposób e-sklep może powiadamiać klienta o nowościach w sklepie: nowych produktach, promocjach czy artykułach, które zostały opublikowane na firmowym blogu. Dzięki temu, klient nie musi regularnie odwiedzać strony sklepu, by dostawać informacje o aktualizacjach, które mogą go zainteresować. Czekają one na niego w skrzynce e-mail.

Sprawdź również: Newsletter w sklepie internetowym. Jak legalnie zbierać kontakty i wysyłać maile?

Jak napisać newsletter?

Przeciętny użytkownik przez lata korzystania z Internetu zapisuje się do wielu newsletterów. Ze sporej części z nich w ogóle nie korzysta – maile są co prawda regularnie dostarczane, ale odbiorca ich nie otwiera, nie mówiąc już o przyswojeniu treści czy kliknięciu linku. Internauci są na każdym kroku „atakowani” kolejnymi bodźcami – obok tony zwyczajnego spamu są to również powiadomienia z przeglądarek, wyskakujące nagle okienka z reklamami i wiele innych elementów. Z tego powodu newsletter musi być dobrze zaplanowany, skomponowany i napisany, ponieważ inaczej nie utrzyma uwagi odbiorcy. Jak to zrobić?

Pisz krótko i konkretnie. Oczywiście newsletter jest tekstem marketingowym i jako taki musi przyciągać uwagę sprawną narracją i różnymi ozdobnikami, jednak to nie miejsce na ścianę tekstu. Newsletter co do zasady powinien przedstawiać w atrakcyjnej formie tylko to, co może zainteresować klienta. Komunikat umieszczony w newsletterze musi być precyzyjny i trafiać w sedno – nadmiar treści na pewno w tym nie pomaga.

Zadbaj o atrakcyjną graficznie formę. Nawet jeśli wysyłasz maile pozbawione dużej liczby zdjęć, grafik czy innych urozmaiceń, oddziel od siebie poszczególne akapity, korzystaj z nagłówków, podkreśl najistotniejsze informacje. Jeśli forma newslettera odrzuci użytkownika na samym początku, zamiast kliknąć link i skorzystać z promocji subskrybent zdecyduje się na wypisanie z newslettera.

Nie przesadzaj z częstotliwością. Jeżeli w sklepie faktycznie pojawiło się kilka nowości i widzisz w nich potencjał sprzedażowy lub promocja rzeczywiście powoduje sporą różnicę w cenie, zapewne warto zdecydować się na wysyłanie maila. Zbyt częste wiadomości spowodują jednak naturalny sprzeciw użytkownika, co będzie z perspektywy sklepu przeciwskuteczne.

Więcej porad na temat tworzenia newslettera znajdziesz w innych artykułach na naszym blogu:

 

Regulamin newslettera – zanim rozpoczniesz wysyłkę

Pamiętaj, że wysyłając newsletter musisz mieć na uwadze przepisy prawa. Przede wszystkim, na wysyłkę wiadomości marketingowych musisz wcześniej pozyskać odpowiednią podstawę – nie można wysyłać newslettera do klientów, którzy nie zapisali się do Twojej marketingowej listy mailingowej! Zapis na newsletter najczęściej polega na zaznaczeniu przez użytkownika checkboxa z akceptacją regulaminu newslettera albo wyrażeniu odpowiedniej zgody marketingowej.

W Kreatorze Legal Geek możesz uzyskać zarówno regulamin newslettera, jak i treść zgody marketingowej. Produkty te znajdują się w ofercie np. Pakietu E-Sprzedawcy, który pomoże Ci spełnić także inne wymogi prawne stawiane e-sprzedawcom!

Powiązane artykuły

Marketing

Co powinien zawierać regulamin newslettera?

Newsletter może być skutecznym sposobem na budowanie relacji z Twoim klientem lub czytelnikiem. Dzięki interesującym wiadomościom możesz też zachęcić klienta do skorzystania z Twoich usług.

Wskazówki dla sprzedawców

BDO w sklepie internetowym – co to takiego?

Co to jest BDO?   BDO  to skrót od Baza danych o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami. Jest to cyfrowy system firm, które wprowadzają produkty

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC20

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

WIELKANOC

KOD WAŻNY DO 7.04.2024 roku, godz. 23:59

Wielkanoc w Kreatorze !

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!