Newsletter w sklepie internetowym – dlaczego warto?

Spis treści

Przyciągnięcie klienta do sklepu internetowego to główne wyzwanie, z którym zmagają się pracownicy branży e-commerce. Jest wiele skutecznych metod budowania rozpoznawalności e-sklepu: m.in. pozycjonowanie strony, kampanie w mediach społecznościowych czy systemy PPC, takie jak Google Ads. Zwabienie klienta to jednak dopiero początek – po pierwszej transakcji przychodzi pora na znalezienie sposobu na pogłębienie relacji i sprawienie, by przy kolejnych zakupach klient wrócił do naszego sklepu. Właśnie do tego może posłużyć newsletter.

Newsletter – co to jest?

Według najprostszej definicji newsletter to proces regularnego wysyłania wiadomości e-mail do określonej grupy odbiorców – w tym wypadku klientów sklepu internetowego. W ten sposób e-sklep może powiadamiać klienta o nowościach w sklepie: nowych produktach, promocjach czy artykułach, które zostały opublikowane na firmowym blogu. Dzięki temu klient nie musi regularnie odwiedzać strony sklepu, by dostawać informacje o aktualizacjach, które mogą go zainteresować. Czekają one na niego w skrzynce e-mail.

Sprawdź również: Newsletter w sklepie internetowym. Jak legalnie zbierać kontakty i wysyłać maile?

Jak napisać newsletter?

Przeciętny użytkownik przez lata korzystania z internetu zapisuje się do wielu newsletterów. Ze sporej części z nich w ogóle nie korzysta – maile są co prawda regularnie dostarczane, ale odbiorca ich nie otwiera, nie mówiąc już o przyswojeniu treści czy kliknięciu linku. Internauci są na każdym kroku „atakowani” kolejnymi bodźcami – obok tony zwyczajnego spamu są to również powiadomienia z przeglądarek, wyskakujące nagle okienka z reklamami i wiele innych elementów. Z tego powodu newsletter musi być dobrze zaplanowany, skomponowany i napisany, ponieważ inaczej nie utrzyma uwagi odbiorcy. Jak to zrobić?

Pisz krótko i konkretnie. Oczywiście newsletter jest tekstem marketingowym i jako taki musi przyciągać uwagę sprawną narracją i różnymi ozdobnikami, jednak to nie miejsce na ścianę tekstu. Newsletter co do zasady powinien przedstawiać w atrakcyjnej formie tylko to, co może zainteresować klienta. Komunikat umieszczony w newsletterze musi być precyzyjny i trafiać w sedno – nadmiar treści na pewno w tym nie pomaga.

Zadbaj o atrakcyjną graficznie formę. Nawet jeśli wysyłasz maile pozbawione dużej liczby zdjęć, grafik czy innych urozmaiceń, oddziel od siebie poszczególne akapity, korzystaj z nagłówków, podkreśl najistotniejsze informacje. Jeśli forma newslettera odrzuci użytkownika na samym początku, zamiast kliknąć link i skorzystać z promocji subskrybent zdecyduje się na wypisanie z newslettera.

Nie przesadzaj z częstotliwością. Jeżeli w sklepie faktycznie pojawiło się kilka nowości i widzisz w nich potencjał sprzedażowy lub promocja rzeczywiście powoduje sporą różnicę w cenie, zapewne warto zdecydować się na wysyłanie maila. Zbyt częste wiadomości spowodują jednak naturalny sprzeciw użytkownika, co będzie z perspektywy sklepu przeciwskuteczne.

Personalizuj wiadomości. Systemy do wysyłki newsletterów zapewniają szerokie możliwości dopasowania komunikatu do odbiorcy. Nie ogranicza się to tylko do osadzenia imienia czy nazwy użytkownika w wiadomości. Jeżeli klient dodał produkt do koszyka, ale nie dokonał transakcji, może warto przypomnieć mu o niezrealizowanym zakupie kilka dni później? Klient, który regularnie przegląda daną kategorię, będzie z pewnością bardziej zainteresowany promocją na umieszczone w niej produkty niż wiadomością o upuście na inny rodzaj artykułów.

Więcej porad na temat tworzenia newslettera znajdziesz w innych artykułach na naszym blogu:

 

Regulamin newslettera – zanim rozpoczniesz wysyłkę

Pamiętaj, że wysyłający newsletter sklep podlega wielu regulacjom prawnym. By zbudować bazę do newslettera, musisz stać się operatorem danych osobowych (RODO), a w samej wiadomości muszą być umieszczone dokładne informacje na temat podmiotu wysyłającego newsletter, a także przycisk umożliwiający klientowi prostą rezygnację z subskrypcji. Dlatego bardzo istotne jest stworzenie czytelnego regulaminu newslettera, z którym użytkownik może zaznajomić się, zanim dołączy do grona subskrybentów. Pomoże Ci w tym Legalgeek i jego rozbudowana oferta spersonalizowanych dokumentów prawnych, takich jak umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla sklepów internetowych.

Powiązane artykuły

Cookie baner zgodny z RODO
Polityka prywatności

Jaki powinien być cookie baner zgodny z RODO?

RODO przeprowadziło kilka lat temu małą rewolucję na stronach internetowych, odgórnie wymuszając na właścicielach witryn umieszczenie na nich wielu informacji na temat przetwarzania danych osobowych

jak sprzedawać na allegro?
Allegro

O czym należy pamiętać, sprzedając na Allegro?

Allegro to największa platforma sprzedażowa e-commerce w Polsce. Z powodu jej ogromnej popularności wielu przedsiębiorców korzysta z Allegro jako głównego kanału sprzedażowego. Spora część właścicieli

OSZCZĘDŹ DZIŚ

%

Z KODEM RABATOWYM

BACK

Kod ważny do: 2023-09-25 Godz. 23:59

Back TO School

Rozpoczynamy wspólne odliczanie do końca wakacji. Zaczynamy od rabatu na dokumenty prawne w wysokości 30% i każdego dnia, aż do 1 września, ten rabat będzie malał o 1%!
PROMOCJA OBOWIĄZUJE PRZEZ:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

OSZCZĘDŹ

20%

Z KODEM RABATOWYM

EXTRA20

KOD WAŻNY DO 18.09.2023 roku, godz. 23:59

Promocja na start w Kreatorze!

Odbierz aż 20% zniżki na wszystkie nasze dokumenty i pakiety. To idealny moment, aby zabezpieczyć swój sklep internetowy i rozpocząć sprzedaż!