Jak wzbudzić zaufanie potencjalnego klienta, gdy nie można zareagować na jego mimikę twarzy lub mowę ciała podczas przeglądania produktów w e-sklepie? Takie pytanie często zadają sobie osoby prowadzące sklepy internetowe. Z jednej strony rynek e-commerce rządzi się swoimi prawami. Z drugiej strony, są jednak sposoby na to, by skutecznie zwiększyć wiarygodność sklepu internetowego w oczach kupujących. Przedstawiamy 5 sprawdzonych sposobów!
Nowoczesna strona internetowa powinna spełniać wysokie standardy – być szybka, przejrzysta, czytelna i intuicyjna w obsłudze. Jednak to za mało, by być wiarygodnym w sieci. Niewielu przedsiębiorców na początku swojej drogi na rynku e-commerce zwraca uwagę na detale, które w ostatecznym rozrachunku mają ogromny wpływ na sprzedaż. Stosując się do poniższych 5 zaleceń, stworzysz sklep internetowy, który będzie wzbudzał zaufanie już w czasie pierwszej wizyty!
- Zadbaj o domenę z certyfikatem SSL
Szukając domeny, wybierz taką, która jest krótka, chwytliwa oraz będzie kojarzyła się potencjalnemu klientowi z profesją, którą chcesz się zajmować. Jeśli świadczysz usługi fotograficzne, znajdź nazwę z ukrytym słowem „foto”. Dla sklepu z odzieżą możesz użyć słowa: moda, styl, outfit. To może być Twoja pierwsza wizytówka, tak aby klient wiedział czego może się spodziewać przed kliknięciem w link po raz pierwszy.
Kolejną istotną kwestią w czasie projektowania sklepu internetowego jest inwestycja w certyfikat SSL, czyli secure sockets layer. Znaczna część użytkowników sieci wie, że bezpieczna witryna (która zapewnia między innymi przeprowadzanie bezpiecznych transakcji, co jest szczególnie ważne w e-commerce!), zamiast „http” na początku ma „https”. Ta jedna literka w postaci dodatkowego “s” oznacza „secure”, co stanowi potwierdzenie bezpiecznego korzystania z Twojej witryny i dokonywania płatności, a przy okazji – jest też mile widziana przez algorytmy Google.
- Umieść dane teleadresowe w widocznym miejscu na stronie www
To jedna z ważniejszych zasad, która ma realny wpływ na wiarygodność e-biznesu. Jeśli numer telefonu, adres siedziby lub inne dane kontaktowe Twojej firmy są ukryte w czeluściach podstron, niewielu potencjalnym klientom będzie chciało się ich szukać. Informacja o tym, gdzie fizycznie znajduje się firma oraz możliwość kontaktu telefonicznego często decydują o tym, czy odwiedzający zmieni się w kupującego. Tym bardziej, że w przypadku zakupów online, wielu klientów może potrzebować konsultacji z obsługą e-sklepu.
- Buduj wizerunek sklepu w mediach społecznościowych
Regularne publikowanie postów na profilach w mediach społecznościowych nie tylko zwiększy Twoją widoczność i popularność, ale również zbuduje zaufanie potencjalnych odbiorców. Dobrym rozwiązaniem w tym zakresie są np. odnośniki do eksperckich artykułów na firmowym blogu. Przy okazji, zawsze zwracaj się do swoich “fanów” z szacunkiem, odpowiadaj na komentarze i wiadomości. Nie nastawiaj się na sprzedaż, a bardziej na uświadamianie członkom swojej społeczności, jakie korzyści otrzymają, gdy skorzystają z Twojej oferty.
Regulamin sklepu internetowego
Pakiet dokumentów niezbędnych do prowadzenia sprzedaży w sklepie internetowym.
Wersja polska — dla sprzedających w Polsce
399
zł netto / rok
- Przygotuj profesjonalny regulamin sklepu internetowego
Dobry regulamin to podstawa każdego sklepu na rynku e-commerce. Klient powinien wiedzieć, na co może liczyć w sytuacji, w której dochodzi do konieczności skorzystania ze zwrotu lub reklamacji. Jeśli masz problem z opracowaniem regulaminu sklepu internetowego na podstawie aktualnie obowiązującego prawa, możesz skorzystać z profesjonalnego pakietu dla sprzedawcy, w którym znajdziesz pełną dokumentację dla sklepu internetowego. Pamiętaj, że brak regulaminu może skutkować nałożeniem na Ciebie sankcji prawnych, o czym pisaliśmy już na blogu w artykule: Co Ci grozi za brak odpowiedniego regulaminu sklepu internetowego?
- Wprowadź program lojalnościowy
Określone korzyści w zamian za regularne korzystanie z usług lub produktów to świetny sposób na pokazanie potencjalnym klientom, że Ci na nich zależy. Zastanów się nad tym, jak zachęcić użytkowników aby dołączali do programu. Możesz to zrobić np. przydzielając punkty lojalnościowe po każdym zakupie i informując mailem, że aby z nich skorzystać, należy wypełnić formularz i przystąpić do programu. Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w branży e-commerce i poza korzyściami sprzedażowymi, stanowią formę budowania długoterminowych relacji z daną marką w sieci.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę na rynku e-commerce, sprawdź nasz artykuł o tym ile kosztuje prowadzenie e-sklepu w 2022 roku. Wykupienie domeny, stworzenie przyjaznej witryny oraz skompletowanie niezbędnych dokumentów to podstawa każdego e-sklepu. Właśnie od tego w dużej mierze zależy Twoja wiarygodność w Internecie. Zastosowanie się do powyższych rad z pewnością ułatwi Ci pozyskanie wielu zadowolonych klientów. Powodzenia!